Galeri M, ressam Siret Uyanık’ın 15. kişisel sergisine ev sahibi yapmaktadır. Çok sayıda karma sergilere de katılan sanatçının eserleri yurtiçinde ve yurtdışında çeşitli müze ve galerilerde sergilenmiş ve kataloglara girmiştir.
Siret Uyanık resimlerinde imge olarak taş formunu kullanır ve tuvallerinde soyut formlarla renksel bir müzikalite sunar. Taşların geçmişten geleceğe uzanan sonsuz yaşam döngüsüne, akıp giden zamana ve yaşamlara tanıklık etmesini resmeder. Onların geçmişten geleceğe uzanan süreçte tarihe tanıklık eden köprüler olarak tanımlarken bunu kimi zaman hüzünlü kimi zaman coşkulu fırça darbeleriyle doğanın içinde barındırdığı bir çok hikayesini gizemini koruyarak izleyiciye aktarır. Sanatçı zaman zaman da doğanın tükenmeye ve bozulmaya doğru gidişine vurgu yaparak çevresel olaylara olan duyarlılığını ve kaygısını yansıtır. Geleceğe yönelik kaygıların ve geçmişin ayak izlerinin yoğun biçimde anlatıldığı, evrensel bağlamda var olanla gelecek arasında bağlantı kurarken renk ve biçim ilişkisini özgün bir dille tuvallerine aktarır. Farklı bir gözle doğaya ve doğa olaylarına etkili bir biçimde bakan Siret Uyanık, resimlerinde değişkeni ve değişik olanı değişim anıyla gözlemlemek istemektedir. Rengin egemen olduğu biçim kaygısından uzak, doğanın yorumlanması ve bu süreçteki eylem sanatçının resimlerindeki anlayışın bir bütünüdür. Geleceğe yönelik kaygıların ve geçmişin ayak izlerinin (Küresel ısınma, doğa dengesinin bozulması vs.) yoğun bir biçimde anlatıldığı, çerçevenin sınırlayamadığı, fırça darbelerinin bir kuş misali kanat çırpıp evrensel bağlamda var olanla gelecek arasında bağlantı kurması ve bütünleşmesi eserlerinin ana temasını oluşturmaktadır. Özgün bir dile sahip olmanın getirdikleriyle geleceğe ışık tutan sanatçı coşkularını konunun bütünlüğüyle yoğurmaktadır. Doğa, onun tuvalinde buruk bir heyecanla izleyiciye sunulur.
Kaynak: Boss Life Dergi